REFERENCE: 2019 - Виадукти Грузия
Изготвяне на технически проект за проект за строителство на участък Khevi-Ubisa-Shorapani-Argveta (магистрала Е60)
Целите на новата магистрала са увеличаване на скоростта и капацитета по участъка и намаляване на замърсяването на околната среда.
Настоящият технически проект засяга проектирането на горното строене на шест стомано-стоманобетонни комбинирани моста.
Мост 3101 (1АТ) на км 1+257
- Състой се от 10 отвора по 48 м и 2 отвора по 60 м. Така естакадата става с обща дължина 600 м.
- Съоръжението е ситуирано в хоризонтална крива с радиус 3100 м.
- Стомано-стоманобетонна комбинирана конструкция.
- Един отвор на конструкцията се състой от 3 броя стоманени греди (I-профили), свързани помежду си със 6 стоманени L-профила.
- Гредите са обединени на място със замонолитваща плоча в обща плочогредова конструкция.
- В двата края на съоръжението са предвидени дилатационни фуги.
- Горното строене е свързано с долното строене посредством сеизмични еластомерни лагери.
Мост 3102 (2АТ) на км 2+068
- Състой се от 9 отвора по 60 м, 4 отвора по 54 м, 1 отвор от 48 м и 1 отвор от 42 м. Така естакадата става с обща дължина 846 м.
- Съоръжението е ситуирано в две хоризонтални криви с радиуси съответно 800 м и 3500 м.
- Стомано-стоманобетонна комбинирана конструкция.
- Един отвор на конструкцията се състой от 3 броя стоманени греди (I-профили), свързани помежду си със 6 стоманени L-профила.
- Гредите са обединени на място със замонолитваща плоча в обща плочогредова конструкция.
- В двата края на съоръжението са предвидени дилатационни фуги.
- Горното строене е свързано с долното строене посредством сеизмични еластомерни лагери.
Мост 3104 (4АТ) на км 5+859
- Състой се от 4 отвора по 60 м, 1 отвор от 54 м, 2 отвора по 48 м и 1 отвор от 72 м. Така естакадата става с обща дължина 462 м.
- Съоръжението е ситуирано в хоризонтална крива с радиус 750 м.
- Стомано-стоманобетонна комбинирана конструкция.
- Един отвор на конструкцията се състой от 3 броя стоманени греди (I-профили), свързани помежду си със 6 стоманени L-профила.
- Гредите са обединени на място със замонолитваща плоча в обща плочогредова конструкция.
- В двата края на съоръжението са предвидени дилатационни фуги.
- Горното строене е свързано с долното строене посредством сеизмични еластомерни лагери.
Мост 3101 (1ТА) на км 1+246
- Състой се от 5 отвора по 60 м, 4 отвора по 58 м, 1 отвор от 54 м и 2 отвора по 42 м. Така естакадата става с обща дължина 630 м.
- Съоръжението е ситуирано в хоризонтална крива с радиус 3700 м.
- Стомано-стоманобетонна комбинирана конструкция.
- Един отвор на конструкцията се състой от 3 броя стоманени греди (I-профили), свързани помежду си със 6 стоманени L-профила.
- Гредите са обединени на място със замонолитваща плоча в обща плочогредова конструкция.
- В двата края на съоръжението са предвидени дилатационни фуги.
- Горното строене е свързано с долното строене посредством сеизмични еластомерни лагери.
Мост 3102 (2ТА) на км 2+071
- Състой се от 10 отвора по 60 м, 2 отвора по 54 м, 3 отвора по 48 м и 1 отвор от 42 м. Така естакадата става с обща дължина 894 м.
- Съоръжението е ситуирано в две хоризонтални криви с радиуси съответно 800 м и 3500 м.
- Стомано-стоманобетонна комбинирана конструкция.
- Един отвор на конструкцията се състой от 3 броя стоманени греди (I-профили), свързани помежду си със 6 стоманени L-профила.
- Гредите са обединени на място със замонолитваща плоча в обща плочогредова конструкция.
- В двата края на съоръжението са предвидени дилатационни фуги.
- Горното строене е свързано с долното строене посредством сеизмични еластомерни лагери.
Мост 3104 (4ТА) на км 5+833
- Състой се от 5 отвора по 54 м, 1 отвор от 72 м и 2 отвора по 48 м. Така естакадата става с обща дължина 438 м.
- Съоръжението е ситуирано в хоризонтална крива с радиус 750 м.
- Стомано-стоманобетонна комбинирана конструкция.
- Един отвор на конструкцията се състой от 3 броя стоманени греди (I-профили), свързани помежду си със 6 стоманени L-профила.
- Гредите са обединени на място със замонолитваща плоча в обща плочогредова конструкция.
- В двата края на съоръжението са предвидени дилатационни фуги.
- Горното строене е свързано с долното строене посредством сеизмични еластомерни лагери.